Iz dežja pod kap
sreda
25. 06. 2014
Voda iz neba je morda preprečila otvoritveno slovesnost Folkarta (spremembe programa si lahko ogledate na tej povezavi) ni pa preprečila zbiranja kulture željnih obiskovalcev. Ko je proti večeru postalo jasno, da vodna ujma ne bo odnehala, še manj pa naval z dežniki opremljenih obiskovalcev, so organizatorji sprejeli par ključnih odločitev ter poleg dogodka Piše se leto iz dežja pod kap prestavili še nekaj prireditev.
Med njimi je bil v bližnji lokal prestavljen tudi Jurčkov Oder, kateremu melodijske vibracije je včeraj posodila znana skupina Balladero. Skrbno preigrane melodije zadnjega albuma so se umestile tudi na glasbene odre doma in po svetu, skupina pa je za svoje delo prejela Golden MTVvideo award, aktualna skladba »I guess« pa se je uvrstila v polfinale največjega mednarodnega tekmovanja piscev skladb International Songwriting Competition v Nashvilleu. Obiskovalci, ki so že poznali njihovo delo, so zadnji album razgrabili že pred nastopom, tako da so za vse, ki so jih prepričali med nastopom, morali prinesti novo zalogo. Fantom, sicer že večkratnim obiskovalcem Lenta, trenutno selitev pod streho ni predstavljala večjih težav, čeprav se bolj veselijo nastopanja na odprtih odrih.
Ob misli na pomirjajoč zvok padanja vodnih kapelj ob koncu njihove poti se poraja tudi misel na temu primeren ambient. Kaj boljšega kot z golimi opekami zgrajen in s svečami osvetljen srednjeveški prostor Sodnega Stolpa, kjer je naša ušesa vremenu primerno razvajal operni glas Ane Karneže & akustične zasedbe, ki ga po potrebi priredi nepredvidljivemu zvoku jazza ali soula, slovenski popevki ali francoskim šansonom. »Tudi kadar besedila ne razumem najbolje, je francoščina zame emocionalno razburljiv jezik, ki glasbi doda tisto piko na i,« je razložila očarani publiki nabito polnega prizorišča. »A slovenščina je kljub vsemu moj materni jezik, s katerim si delimo neopisljivo globoko vez,« je deževno prijeten salonski koncert zaključila z vsem znanimi besedili.
»Norega se še dež ogne,« bi lahko rekli za predstavo Striptiz, ki je bila iz Odra Minoriti prestavljena na njegovo drugo stran v nabito polno Lutkovno gledališče Maribor. »Ko se je Brecht vprašal 'Kaj je rop banke v primerjavi z njeno novo ustanovitvijo?' je ziher imel v mislih slovenske bankirje,« je na glas razmišljal njen avtor Matjaž Javšnik. Na odru sicer ni razgalil le lastnih izkušenj povprečnega Slovenca, temveč je pri tem ogledalo nastavil tudi celotnemu občinstvu z razgaljanjem naših družbeno prikritih in potlačenih malomeščanskih »slovenizmov«.
Nazaj na Novice